Thursday, May 24, 2012

Melayu dan Islam - 1

Sejarah lalu telah membuktikan dimana hari Malaysia hampir dikuasai sepenuhnya oleh mereka-mereka yang berniat menghapuskan bukan sahaja kekuasaan kaum Bumiputra Melayu malah memadamkan keseluruhan imej Islam diTanah Melayu ini tidak mustahil akan berulang sekiranya umat Melayu-Islam lepa dan lalai.

Kaum Melayu yang menjadi asas tulang belakang kepada keutuhan agama Islam diTanah Malaysia cuba digugat, dinafikan dan malah mahu menjadi kaum jajahan kelas 3 sebagaimana dizaman British, namun dengan bantuan Allah Taala, sehingga hari ini, tetap bersemadi kuasa orang Melayu-Islam dibawah kehormatan kepada Sultan-Sultannya yang diamanahkan untuk mempertahankan Tanah Malaysia buat selama-lamanya sebagai sebahagian dari Tanah Islam. 


Singapore adalah contoh jelas bagaimana sekeping tanah yang dahulunya sebahagian dari Tanah Islam, telah terlepas buat selama-lamanya. Dan diSingapore, bukan sahaja tidak boleh memperjuangkan hukum hudud melalui sistem demokrasinya, malah perkataan hudud itu sendiri seakan diharamkan untuk diperkatakan. Jadi apakah benar sistem demokrasi itu dapat menukar segalanya sebagaimana yang dilaungkan oleh sebahagian dari kalangan umat Islam yang jelas undi yang dimiliki mereka adalah hanya suku dari jumlah keseluruhan undian?

Semoga generasi ini sentiasa celek dan memahami segala helah musuh disamping sentiasa memperjuangkan Tanah Malaysia sebagai sebahagian dari Tanah Islam dan seterusnya mempertahankan keamanan yang dikecapi. Kini masanya hampir tiba untuk bangsa Melayu yang telah sekian lama ketinggalan dalam membawa Islam kemercu teratas sekiranya dibandingkan dengan bangsa Arab, Parsi, Turki mahupun Indo-Pak Muslim. Lantaran itu, menjadi kewajipan untuk bersatunya semua orang Melayu dibawah nama Islam dengan keutamaan diatas usaha dakwah dan jauhkan daripada helah politik yang memecahkan kesatuan umat serta seterusnya melemahkan umat Islam dari segala aspek.









Bersambung...

No comments:

Btn_brn_77x28

Tajuk

Abbasiyah (1) altruisme - ikram (3) Aqidah (1) art video (20) Austronesia (10) Bahasa dan penampilan (5) Bangsa Melayu (7) batas sempadan (9) Berita (15) Besi (1) Biography solihin (1) Budaya dan pengertiannya (16) catitan (2) cerdik/bodoh dan antaranya (6) cetusan minda (8) cinta dan syahwat (3) Doha - Qatar (2) Eid Mubarak (5) falsafah (2) Fantasia falasi (3) Fibonacci (1) Filem (2) fitrah (1) Fungsi seni (1) gangsa (1) hukum (6) huruf (2) hutang (1) ijtima (1) Iklan (2) imitasi dan memori (1) infiniti (5) jalan2 (2) kebangsaan/nationalisme (2) kebebasan bersuara (1) Kelahiran kesenian yang mengubah warna dunia. (1) Kembali sebentar tentang erti seni (Islam) (1) kerja otak (1) Kesenian dunia Islam (1) komunikasi (1) konsep kendiri (3) konspirasi (1) Lagu (1) Lentok tangan (1) Malaysia (3) Masa (10) Maslahah atau mafsadah (1) Maya (ilusi) (4) Melaka (1) Melayu (2) Melayu dan Islam (9) minda (2) musik (2) nukilan rasa (1) Pantang dalam berkarya (1) Pause (6) Pembetulan sejarah (3) Pengajian dan pengertian budaya (1) Perasaan dan pemikiran (5) Persepsi / Tanggapan (6) pointillism (2) populasi dunia (9) Produk sejarah (11) Program dan hayat (2) prosa (4) ramadan (2) realiti - kenyataan (7) Sajak (22) Sangkaan (2) sebab dan akibat (18) sejarah (14) sejarah Islam Nusantara (1) sejarah Melayu (4) Sejarah mengubah/terubah (5) Sejarah seni dalam kehidupan insan (1) Sejarah video (1) Seni Bahasa (2) Seni dalam imiginasi (1) seni kata (1) Seni logam (3) Seni textil (budaya berpakaian) (2) Seni-seni mempertahankan diri (1) sound (1) Srivijaya (3) Sunda (6) Tahap kesederhanaan (1) Tahap-tahap kehidupan (14) tenung bintang (1) Terkesan dengan suasana (2) Tradisional dalam makna (1) Ukuran dan kayu pengukurnya (2) updated (1) Usia manusia (3) vision (1) wang (7) Wujudkah kosong? (2) zarzh slide (12)

Catitan lalu

Insuran & Road Tax Online

tetangga